29 Mayıs 2012 Salı

3 yaşında çocuk



3 yaş çocuğu ne yapar ?
Psikologlar pedagogları bilmem ama ben şu anda çok mutluyum
Alp çok yakında 3 yaşına basacak. Son haftalarda her hafta başka bir çocukla karşılaşıyoruz. 3 yaş 'terrible 2' dan çocuk olmaya bir adım. Ailemize yani biri geldi, kendi fikirleri var, hoşuna gidenler ve gitmeyenler var. Her çocuk farklıdır ama bazı şeylerde benzer :
1- 3 yaşında çocuğun kendi istekleri vardır. Kendi sever , korkar ve artık karar almak ister. Bırak ben yapıcam der. Ben yoruldum , eve gitmek istiyorum der ya da bir yerden gitmeye kalkar.
2- Yaşadıklarını paylaşmak ister , işten eve geldiğinizde gündüz ne yaptığını paylaşır
3- Tuvalete aniden gitmeye başlayabilir. Bez bebek işi olur.
4- Kendi yapmak ister. Bırakın kirlensede kendi yapsın.
5- Sizi daha uzun cümlelerde tekrarlar. ' biz yukarıdayız, seni bekliyoruz film için' der!
6- Oyun oynamak için sizi çağırır. Oyunda rol verir. 'Sen hamuru böl tamam mı?' diyebilir.
7- Eğer benimki kadar cesaretliyse bir kafeden sokağa 10 saniye içinde hareket edebilir. Halen trafik faktörüne uzaktır.
8- 3 yaşında çocuk sizi parmağında oynatabilir. Ağlamasına üzüldüğünüzü anlar. Bunu da herkesin içinde kullanır, hiç acımaz
9- Seni seviyorum , özür dilerim , sanırım , galiba, ben anladım ve ya anlamadım , yapamadım kelimeleri lugatına girer.
10- Harfleri/sayıları yavaş ta olsa öğrenebilir
11- Topa rahat vurabilir. Karşılıklı az mesafeden top oynar ve bundan keyif alır.
12- Hayatında ilk öncelik oyun, ikinci öncelik başka çocuklardır. Siz, yemek ve uyumak bundan sonra gelir :)
13- 3 yaşında çocuk yemeğini kendi yer, büyük çocuklar gösterirse kıyafetlerini giyip çıkarmaya çalışır (mümkünse eş dost çocuklarından destek alabilirsiniz)
14- 3 yaşında çocuk çalışan ebeveyni özler, onun yolunu gözler. O yüzden benim gibiyseniz akşam onunla oyun oynamaya zaman ayırın
15- 3 yaşındaki çocuk birden yatağınızdan çıkmaz . 3 kişi olduğunuz size unutturmaz . Garip ama şikayet etseniz de onun kokusu sizi mutlu eder.
Yine de yanımdaki bıdığı şimdi yatağına götüreceğim! İyi geceler!

1 yorum:

  1. benim ikizerimle ben bu yazilanlari gun icerisinde defalarca yasiyorum hem hosuma gidiyor hemde sasiriyorum ama dunyanin en eglendirici hem sasirtici hemde duygusal varliklari onlar insanin omrune omur katiyor keske babalarda biz annelerin gorduklerini gorebilse ve onlarla vakit gecirmenin kiymetini anlasa melis gorkem sizi cok seviyorum iyiki benimsiniz

    YanıtlaSil